سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۲۵۲
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: ثبت ازدواج در ۹ ماه امسال ۲.۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و طلاق ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد رضا بزرگمهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ثبت 5 هزار واقعه ازدواج در 9 ماه امسال در استان بوشهر اظهار داشت: در 9 ماه امسال 5 هزار و 37 واقعه ازدواج در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش میزان طلاق در مدت یاد شده خبر داد و بیان کرد: در 9 ماه امسال یک هزار و 727 واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در 9 ماه امسال در هر شبانه‌روز 18 واقعه ازدواج و 6 مورد واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

بزرگمهر به آمار رشد 6.1 درصدی ثبت واقعه ازدواج در کشور در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: هر چند در بیشتر استان‌ها ثبت ازدواج در 9 ماه امسال افزایش ولی در 4 استان مازندران، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کاهش یافته است.

عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر میانگین رشد طلاق در کشور 10 درصد و استان بوشهر 11 درصد اعلام کرد و افزود: طلاق به‌عنوان یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی، بنیان خانواده را از هم می‌پاشد و ناهنجاری‌های بسیاری را متوجه فرد و جامعه می‌کند.

وی بیان کرد: پیشگیری و کاهش طلاق در دستور کار دستگاه‌ها قرار گرفته و لازم است شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر برای هم راستا دستگاه‌ها مشارکت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر